utorok 16. augusta 2011

Baklazanova natierka

Natierok asi nikdy nie je dost a vzdy hladame nove inspiracie. Ja som nasla vybornu inspiraciu u kelka23. Recept som si troska upravila, ak uprednostnite natierku bez korenin, urcite nakuknite k nej.



Baklazanova natierka





CO POTREBUJETE:

1 mensi baklazan (ja som pouzila 5 baby baklazanikov)
olej
2 stredne velke cervene cibule
1 zelena paprika
1/2 lyzicky sladkej mletej papriky
1 lyzicka susenej bazalky
mlete cierne korenie
sol
troska vody



Baklazanova natierka




AKO POSTUPOVAT:

Baklazan nakrajame na platky, osolime a nechame 30 minut vypotit, aby sme odstranili horkost. (nie vsetky baklazany su horke) Potom ich oplachneme pod tecucou vodou, osusime a nakrajame na "kocky".




V panvici zohrejeme olej, 2 minutky restujeme cibulu a papriku.




Pridame nakrajany baklzana, mletu slaku papriku, cierne korenie, susenu bazalku a sol, premiesame...




... podlejeme troskou vody, ktoru privedieme do varu. Ohen zmiernime a zakryte 10-15 minut dusime. Kontrolujte, ci sa voda uz vyvarila, aby vam to neprihorelo. Zmes vsak musi zostat bez tekutiny. Potom to vsetko nechame vychladnut.




Vychladnute rozmixujeme (bez tekutiny) na hustu kasicku - natierku. Podavame s pecivom a nakrajanou cerstvou zeleninou.


8 komentárov:

  1. mnaaaaaaaaaaaam, toto musi byt fantastická nátierka!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Robila som ju este vcera poobede a dnes rano taka odlezana a vychladena bola vyborna :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. uz som skoncili moje prazdniny,tri dni v praci po troch tyzdnoch-tazko,tazko(fuj),ale zajtra urobim,pretoze vsetko od teba je takeeee dobreee.Dakujem.Pekny den(ci uz vecer?)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. supéér. mňamka - ja si balkažán upečiem v rúre - netreba ho šúpať ale poprepichovať inak exploduje:) tak za 20 min. je hotový vydlabem mäkkú dužinu, potom pridám cibuľku orestovanú na masle, soľ, čierne korenie, mixujem a dobrú chuť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)) s tym explodovanim je to pravda. Mam s tym osobnu skusenost. Cela moja piecka bola pehava :)

      Odstrániť
  5. mala som vcera na veceru s hriankami,je famozna naozaj,ta tiez bude casto...1*

    OdpovedaťOdstrániť