nedeľa, 20. novembra 2011

Malai mushroom channe

Tento recept je robeny podla rovnakeho postupu ako je opisane v recepte Malai mushroom matar, len s drobnymi zmenami v surovinach. Posledne 4 dni som zbierala smotanu s domaceho kravskeho mlieka, ktore mi nosia z nedalekej dediny a tak som ju dnes chcela zuzitkovat. Ale to vam poviem, to je SMOTANA! Ked som ju prve rano uvidela sadnutu na hladine mlieka, bola som uplne bez seba. Pozrite sa na to.... nie je to krasa??! :D


smotana



A teraz uz k samotnemu receptu. Ako som uz vo vcerajsom recepte spominala, receptov na cicer nie je nikdy dost. A tak som dnes urobila sampinony s cicerom s pouzitim tej krasnej hustej smotany.


Malai mushroom channe



CO POTREBUJETE:

125ml hrncek suseneho cicera
ten si na noc namocime a rano uvarime domakka (najlepsie v tlakovom hrnci)
200g cerstvych sampinonov
1/2 lyzice Ghee
1/2 lyzicky cesnakovo-zazvorovej pasty
olej
1 velka cervena cibula
150-200ml sladkej smotany
sol
1/3 lyzicky kasmirskeho chilli korenia
1 lyzicka susenych listkov senovky greckej
asi 150ml vody
cerstva koriandrova vnat

Na pomletie:
1/2-1 hrncek kesu orechov
1 lyzicka garam masala


Malai mushroom channe




AKO POSTUPOVAT:


Najprv si na suchej panvici opecieme kesu orechy. Nechame troska vychladnut a potom spolu s garam masala pomelieme na prasok. Odlozime bokom.

Malai mushroom channe


V panvici zohrejeme ghee, pridame cesnakovo-zavorovu pastu a pol minuty restujeme. Potom pridame nakrajane sampinony. Na silnom ohni ich orestujeme. Netreba casto miesat. Odlozime si ich bokom do dalsieho pouzitia.

Malai mushroom channe


V tej istej panvici orestujeme nadrobno nakrajanu cibulu. Ked je cibula makka pridame pomlete kesu orechy s garam masala a dobre premiesame. Pridame smotanu a znova dobre premiesame. Pridame chilli korenie, sol a senovku grecku, premiesame. 

Malai mushroom channe


Pridame trocha vody, premiesame a privedieme k varu. 2 minuty na miernom ohni povarime, obcas premiesame. Nakoniec pridame uvareny cicer a sampinony, ktore sme si pred tym opiekli na panvici. Vsetko poriadne premiesame, ak treba pridame este vodu (podla potreby), ohen zmiernime a 5 minut nechame povarit. Treba to casto premiesat a kontrolovat, ci to nie je prilis huste a netreba pridat este po troskach vriacu vodu. Vysledne jedlo je bez omacky, skor ako "suchsie" kari.

Hotove jedlo posypeme cerstvou koriandrovou vnatou a premiesame.

Malai mushroom channe


Podavame s plackami Naan alebo Paratha. 



Malai mushroom channe

12 komentárov:

  1. Miska, robis stale krajsie fotky, to stahovanie ti prospelo! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :) aranzma sice nemaju ziadne, ale farby su asi lepsie, lebo to fotim rovno na okne, kde je dobre svetlo; pred tym som nemala v byte nikde dobre svetlo a fotila som s bleskom, tak preto ten rozdiel... a dakujem! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miska, toto znie dobre. Ja by som tak jedla taketo dobrotky, ale ked manzel si akosi nenasiel cestu k indickej kuchyni:(.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. to je fakt, svetlo robi divy! aj ja som sa o tom presvedcila. tak len tak dalej!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Adrika, to mas ako ja s mojim a slovenskou kuchynou :) ale ja si v malom mnozstve varim pre seba a aj pre deti, lebo tiez niektore slovenske jedla lubia. Napriklad palacinky.... tie by mi chybali viac ako mi kedysi chybala hovadzina :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ...ďalší perfektný recept od teba a fotky sú fakt krásne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krásne papaníčko...musím už aj ja niečo z tej indie vyskúšať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Krasne, prenadherne! Hned by som si dala! :) Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jéj, tá smotana, to sa mi ešte nikdy nepodarilo získať jej tak vela. :)
    ja používam to mlieko z mliekomatu. Môžem sa spýtať kde to nechávate stáť? V chladničke, špajzi? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mlieko davam do chladnicky, pretoze je u nas prilis horuco aj v noci (teda v letnych mesiacoch) a mlieko by do rana bolo kysle. Ale smotana sadne aj ak je mlieko v chladnicke. Ak je teda mlieko kvalitne.

      Odstrániť