sobota 24. decembra 2011

Stedry den

Tak ako sa ma este par dni pred Vianocami (a vlastne este vcera) nechytala atmosfera tohto obdobia, tak sme nakoniec dnesok stravili s dobrou naladou, dobrym jedlom a hlavne - spolu. Stromcek sme si ozdobili o par dni skor, aspon sa mu mozeme tesit trosku dlhsie.

deti



Kedze struhanku u nas bud nedostat alebo ju dostat, ale urobenu so sladsieho peciva, vzdy si na vyprazanie robim svoju vlastnu. Vopred som si upiekla jeden vacsi chlebik, ktory som potrhala na mensie kusky a susila v piecke, az kym neboli celkom tvrde a dali sa pomliet na peknu, hnedu struhanku.

Stedry den 2011



Stihla som aj nieco napiect.... citronove kekse, linecke a kokosky z bielok, ktore mi zostali z citronovych keksov. (recept na kokosky uvediem nizsie)

pecivo


Den pred stedrym dnom robievam domacu majonezu do salatu a inak tomu nebolo ani tento rok. Vsetka smola, ktoru som mala pred sviatkami bola prec a mne sa vsetko darilo. Vymiesala som peknu, zltucku majonezu (z cerstvych domacich vajicok), ktora sa mi nezrazila, z coho som mala radost ako mala (ako vzdy, ked sa mi nieco podari).

Stedry den 2011



Nachystala som majonezovy salat, ktory odpocival az dodnes v chladnicke.

Stedry den 2011



Samozrejme, bolo ho treba ochutnat :)

Stedry den 2011



Vecer som vytiahla z mraznicky kuracie stehienka, ktore som planovala dnes vyprazit v piecke... a na vrchnaku nadoby, v ktorej boli zamrazene, bola krasna vrstva ladu... takze aj ja som mala trosku zimy :)

Stedry den 2011



Dnes som uvarila manzelovi sosovicove kari, dusenu papriku s baby kukurickami, Salonke zemiakovu kasu (ma asi menej mojich genov, lebo nelubi majonezovy salat!), mala som v plane vyprazit rybku (ale ziadnu mi nedoniesli :( ), vyprazila som kuracie stehienka v piecke (recept nizsie), uvarila kuraciu polievku a udusila ryzu. Salonka aj na Stedry den bohuzial bola v skole, kedze v jej skole Vianoce velmi neslavia a ja som pocas varenia pozerala so Sanabkou Krtecka...





Stedrovecerna vecera bola ta najlepsia vecera z celeho roka. Nie preto, ze su Vianoce alebo zeby nejako viac chutila, ale preto, ze sme sedeli vsetci spolu pri jednom stole, co byva pocas roka malokedy, pretoze deti musi papat skor, aby skoro isli spinkat a manzel v case vecere vzdy pracuje. Na Stedry den si vsak kazdy rok vyhradi hodinku a k veceri si sadneme vsetci spolu.
Ked sme vsetko z tanierov zjedli, poslala som deti a tatinka obut sa von. Po veceri sme sa troska poprechadzali, aby nam potravilo. Kym sa obuvali, ja som "akoze" isla este zhasnut svetlo do kupelne.... :)

darceky



Chvilku sme sa poprechadzali a ked sme sa vratili, cakalo prekvapenie....

darceky


darceky


darceky







A tu su vyssie spominane recepty:


KOKOSKY


Kokosky



CO POTREBUJETE:

2 bielka
100g praskoveho cukru
100g kokosovej mucky
1 lyzicka kukuricneho skrobu

olej na vymastenie plechu
muka na vysypanie plechu



AKO POSTUPOVAT:

Z bielkov vyslahame tuhy sneh. Po lyzicach donho zaslahame cukor. Nakoniec vmiesame kukuricny skrob a kokosovu mucku. Plech na pecenie si vymastime a vysypeme mukou. Lyzicou kladieme bielkove kopky nan. Ruru si predohrejeme na 150st. A kokosky pecieme 20-25 minut do hnedkava. Upecene nechame poriadne vychladnut. Odporucam ich piect den vopred, na druhy den su lepsie, chrumkavejsie.
Ak chcete, hotove kokosky si mozete namacat do cokoladoveho kupela a nechat stuhnut.









U nas sa uz stedry den pomalicky konci, vy sa este len chystate vecerat.... tak vam prajem dobru chut.


Stedry den 2011


Na zaver sa v tomto roku s vami lucim a prajem vam, aby ten buduci bol lepsi, veselsi, uspesnejsi ako ten, co pomalicky konci.


9 komentárov:

  1. Miška, želám krásne sviatky celej rodinke...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Velmi pekne dakujeme a tiez prajeme pekne sviatky tebe aj tvojej rodine :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miška, krásne ste oslávili, páčil sa mi tento tvoj príspevok a najviac ako šetríš energiu a tým prispievaš k ochrane životného prostredia :-) Prajem ešte krásne prežívanie vianočných sviatkov a všetko dobré v novom roku 2012!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. :)dakujeme Danka, aj my prajeme vsetko dobre v Novom roku a pozdravujeme aj Jarka.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miska, posielam este stale vianocny pozdrav, vidim,ze aj tak daleko od Slovenska sa ti uspesne dari navodit skoro zimnu atmosferu.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. az dnes som zbadala tento vianocny prispevok :)) ten "sniezik" ma dostal, vsetko si to krasne pripravila a spolocne ste si to vychutnali, prajem este stastny rodinny zbytok sviatkov * * * * * :))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dakujem, aj my vam prajeme pekne sviatky a vsetko dobre do noveho roka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj Miška, mali ste krásne Vianoce, nech Tebe aj Tvojej rodinke vydrží táto pohoda po celý nasledujúci rok 2021 :)

    OdpovedaťOdstrániť