sobota, 12. mája 2012

Balti matar paneer

Balti matar paneer



CO POTREBUJETE:

(hrncek, ktory som pouzila ako odmerku ma 200ml)

400g Paneeru; pokrajany na kocky
1 hrncek hrasku (pouzila som mrazeny)
olej rastlinny

1/3 hrnceka bieleho nesladeneho jogurtu (Dahi)
1/3 hrnceka mangoveho chutney
1/2 hrnceka paradajkoveho pyre (alebo pretlak)
1 lyzicka struhaneho palmoveho cukru (jaggery)
2 ploche lyzicky Garam masala
2 vacsie struciky cesnaku; nastruhane
1/2 lyzicky kasmirskeho chilli korenia

150ml vody
sol
100ml sladkej smotany


Balti matar paneer



AKO POSTUPOVAT:

Plech potrieme olejom, rovnomerne an ulozime paneer v jednej vrstve, aby sa kusky neprekryvali, pokvapkame troskou oleja a dame pod vyhriaty gril na 250st. Grilujeme do hnedkava. Odlozime bokom do dalsieho pouzitia.
Alebo mozete paneer vysmazit na troske olej (nesmie sa fritovat) zo vsetkych stran do hnedkava. Ja som po otvoreni balicka zistila, ze je dost rozbity, preto som zvolila radsej gril.

V miske zmiesame jogurt, mangove chutney, paradajkove pyre, palmovy cukor, garam masala, nastruhany cesnak a chilli korenie.

Balti matar paneer


V hrnci zohrejeme trochu oleja a pridame jogurtovu zmes. Na silnom ohni povarime asi 2-3 minuty. Potom pridame vodu a privedieme k varu. Prevarime dalsie 3 minuty.

Pridame paneer a hrasok, osolime. Privedieme do varu, ohen zmiernime a zakryte varime 5 minut. Po chvilke premiesame. Nakoniec pridame smotanu, premiesame, prejdeme varom a odstavime z ohna. Nechame odlezat 10 minut.

Balti matar paneer


Mozeme podavat s Naanom, Paratha plackami, Chapati alebo inymi oblubenymi indickymi plackami.

3 komentáre:

  1. Tak dnes skúšam tento, uvidíme, čo povedia. Asi pridám aj kukuricu, naši ľúbia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fantastické jedlo! Ďakujem ti za recept Miška, kedykoľvek chcem "indiu", negooglim, ale rovno k tebe idem. Vždy nájdem, čo hľadám. Panír som dnes robila prvýkrát a vyšlo to na jedničku, aj vďaka tebe. Už si ho nabudúce môžem aj na menšie nakrájať, tak ako máš ty tu, ja som sa bála, že sa mi syr rozpadne, veď ho nepoznala.. tak som radšej väčšie kusy krájala, ale vidím, že to pekne drží pokope. Ďakujem ti dušička milá a pozdravujem do Indie, maj sa krásne aj s celou rodinkou! :-)

    OdpovedaťOdstrániť