utorok, 5. júna 2012

Smazene "krekry"

Tieto "krekry" sa robia hlavne na juhu Indie (pokial teda ja viem). Robia ich ako pocas vsednych dni, tak pocas roznych festivalov. Krajaju sa bud na dlhe sirsie rezance alebo na kosostvorce. Je to trosku "piplava" praca, takze ak nebudu presne geometricke tvary, nic sa nedeje :)


Smazene "krekry"




CO POTREBUJETE:

(hrncek, ktory som pouzila ako odmerku ma 150ml)

1 hrncek muky Maida (hladka 00)
1 hrncek ryzovej muky
1/2 hrnceka muky Besan (cicerova muka)
sol
1/2 lyzicky rimskej rasce
1 lyzicka semienok ajwain
1 lyzicka kasmirskeho chilli korenia
stipka asafoetida
6 lyziciek sezamovych semien
2 lyzice oleja (alebo ghee)
voda podla potreby (pouzila som priblizne 150ml)
olej na vysmazanie


Smazene "krekry"




AKO POSTUPOVAT:

Do vacsej misky dame vsetky muky, sol a koreniny. Vsetko dobre premiesame. Potom pridame olej a vodu a vypracujeme nelepive cesto. Cesto nechame v miske aspon pol hodiny odlezat. (Ja som misku uzavrela a dala cesto odlezat na noc do chladnicky.)

Smazene "krekry"



Ked je cesto odlezane, zoberieme z neho cast a vyvalkame tenku placku (ako na chapati). Placku potom narezeme napr. na kosostvorce alebo ake tvary sa vam podaria :) V hrnci zohrejem dostatok oleja (musi sa to fritovat). Ked je olej poriadne horuci, ohen zmiernime na strednu silu a cesto v nom po malych davkach vysmazime. Vysmazene odkladame na papierove utierky, aby odsali prebytocny olej.

Smazene "krekry"



Krekry treba nechat poriadne vychladnut, aby zostali chrumkave. Mozete ich ponuknut miesto klasickych kupovanych chipsov alebo ako sucast obeda: zeleninova ryza, krekry a salat.

4 komentáre:

  1. Dakujem za recept.
    Pripomenulo mi to nasu oblubenu sladkost.
    Cesto ako na cetoviny, nakrajat, vysmazit a sup s tym do cukru s vanilkou...

    Uzasne nieco, ale tato "slana verzia" musi byt kuzelna, tolko vonavych drobnostiek...

    Urcite mojim synom urobim a poviem ze to je originalny recept mamicky dvoch rozkosnych slecien.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vy asi myslite Shankarpali, ak nasladko :) Mam recept, ak by ste chceli :) Pekny den prajem.

      Odstrániť