štvrtok, 5. júla 2012

Paneer hraskove kari

Ako ste si asi vsimli, prispevky na blog pribudaju uz menej frekventovane. A bude to pravdepodobne este menej. Nestiham. Kazdy den rano s detmi idem do mesta do skoly, potom rychlo do bytu, aby som odomkla majstrom, co nam dorabaju este nejake veci, medzi tym pobeham, co treba v meste vybavit; potom zasa do skoly na obed pre mladsiu dcerku; ak treba, rychlo nakupit, ist domov a poslat auto naspat do mesta, do skoly pre starsiu dcerku. Nezastavitelny kolotoc, ktory ma vsak neuveritelne bavi :) Dokonca som si nasla kamaratku. Mamicku dcerinho spoluziaka, ktora pochadza z Gujaratu, zije tu len 2 mesiace a je to taka sympaticka malicka vysmiata osobka; jej syn Yuvraj vyzera byt taka nepleska ako nasa Sanabka... a tak kazde rano "skratkou" s detmi ideme do triedy, lebo inak by nas ochrankar od vstupu do budovy poslal prec (skratku mi ona ukazala). Dovnutra mozu ist uz len studenti a zamestnanci. Som zvedava kto nas kedy prichyti a da nam poza usi :)

Toto je trieda nasej mladsej dcerky...


postel a trieda 012



... a kazdy den po navrate zo skoly takto poctivo piseme ulohy :)

uloha 001



Teraz mi zostava cas na varenie len poobede. Vzdy pripravit cerstvu veceru (polievku, placky so zeleninkou alebo krupicovu kasu, ci palacinky), vymysliet a nachystat si co treba na dalsie rano na ranajky (vacsinou si pripravim do chladnicky cesto na nejake placky); pripadne, co dam detom do obedarikov, ktore si beru do skoly a zaroven varim aj obed, ktory jedia, ked sa vratia zo skoly. Dnes som si na zajtra nachystala kari s paneerom a hraskom.


paneer hraskove kari 038




CO POTREBUJETE:

200g Paneeru, pokrajany na kocky
200ml hrasku; ktory si vopred 5 minut povarime a scedime
200ml Khoya, nastruhana
1 plnsia lyzica ghee
2 vacsie paradajky, rozmixovane na pyre
1 azijsky bobkovy list
sol
100ml sladkej smotany
hrst cerstvej koriandrovej vnate

na zomletie:
kusok skorice
1 hnedy kardamon
2 zelene kardamony
4 klinceky
7ks gulateho cierneho korenia
1 lyzicka kasmirskeho mleteho chilli korenia
1 lyzicka tmaveho rimskej rasce


paneer hraskove kari 036




AKO POSTUPOVAT:

Suroviny na zomletie si pomelieme na prasok (masala). Tie "chlpky"/supky, ktore v prasku zostanu z hnedeho kardamonu vyberieme prec.

1



Paradajky rozmixujeme na pyre.

2



Vo woku si zohrejeme ghee. Vlozime bobkovy list, pridame paradajkove pyre a zomlete korenie, sol a premiesame. Privedieme do varu, ohen zmiernime a varime za obcasneho premiesania asi 5 minut. Ghee sa od zmesy oddeli.

3



Potom pridame nastruhanu khoya a premiesame. Pridame smotanu a znova premiesame. Na miernom ohni varime za obcasneho premiesania dalsich 5 minut.

4



Musi vzniknut takato omacka.

5



Potom pridame nakrajany paneer a hrasok, premiesame a na miernom ohni povarime 2 minuty. Obcas kari premiesame.

6



Nakoniec hrniec odstavime z ohna, pridame nakrajanu koriandorovu vnat a premiesame. Wok zakryjeme a kari nechame odlezat 10 minut. Mozeme podavat s dusenou ryzou alebo plackami, napriklad s Maslovym Naanom.

4 komentáre:

  1. Miška, veľmi dobre ako vzdy :-) Pises,ze nestihas prispievat na blog, avsak asi varis o to viac, ako citam dalej.. tak uz len stihat fotit a casom sa k tomu vratis. Sanabka ma krasnu triedu, hadam sa aj hraju, take malicke stvorenia :) posielam vela energie, nech stihas a nech vam vsetk ovychadza ako ma, aj so stahovanim...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Varim teraz skor rychlo rychlo, aby to com skor bolo, aby som postihala este aj pozehlit a upratat. Skola byva od pondelka do soboty, takze mame len 1 den v tyzdni volny. Je toho teraz dost. Ale ja si obcas snad najdem cas na nieco nove na blog :) Inak Sanabka ma velmi prekvapila. Ja som ju chcela dat do Play class, ale poradkina v skole nam povedala, ze moze ist o triedu vyssie, tak sme suhlasili. Vzdy sa mi zdala hravejsia, nez bola Salonka. A ona hned ako pride zo skoly, poctivo ide pisat ulohu, ze aby to bolo hotovo a mohla sa hrat :) Urcite sa v skole vacsinou hraju, zatial robia len take ciarky, maju krasne knizky, aj CD-cko s recnovankami dostal kazdy, aj tancovali, len nasa Sanbka nie, lebo ona chce v skole len kreslit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. :-) zlata je, ako ju opisujes a ked vidim fotky, ako sa maju obe rady, je to krasne! :-) urcite je toho dost, my si teraz uzivame volno aspon od skoly, ale o varenia je o to viac... no rada spominam na tieto pociatocne casy studia, kedy boli deti take nadsene a usilovne :-) A vzdy sa tesim, az budem mat cas a budem doma zaroven aj sama, aby som odskusala dalsi z tvojich receptikov..maly ich totiz nemoze, kvoli koreniu, ale vzdy mi narobis take chutky Miska!

    OdpovedaťOdstrániť