sobota 22. septembra 2012

Ganesh festival - 2. den

Druhy den oslav Ganesh chaturthi sa zacal zasa modlitbami, ktore prisiel urobit pan, co bol aj den pred tym. Pocas dna prebehli tri Puja. Na obed sa robilo tradicne zeleninove jedlo, ktore sa vola Kandamula. Pripravuje sa vylucne z listov, korenovej zeleniny, stoniek a roznych semien, ci plodov. Tradicne by to malo byt len zo zeleniny, ktoru si clovek sam zasadi a dopestuje a nepotrebuje na to pomoc ziadnych zvierat ako su byvoli pri orani napriklad. Kandamula nie je na pohlad prilis lakave jedlo a priznam sa, ze mi ani velmi nechutilo. Zelenina na pripravu Kandamula.




Kandamula po uvareni.

 

Okrem toho sa varili ine chody a pripravovali sa tiez prazene Vada placky, ktore sa robia z viacerych muk a korenin.








A takto vyzerala nasa soska Ganesha po vsetkych ceremoniach.

 

Nakoniec sme vsetci zjedli obed a poobede sa konala na vecer este jedna puja.

 

Odpocivali sme pred odnesenim sosky na pobrezie arabskeho mora. Tam sa odohrala este posledna Aarti, soska sa 3krat ponorila do mora a nakoniec vypustila na more so slovami "prid znova".









Dalsie den sme si este boli nakupit nejake potrebne veci, ja som si urobila malu radost :)

 


Nezabudli sme ani na nasho Bobbyho.

 



Bola som pochodit este nejake trhy so zeleninou v casti Dadar east. Toto je konkretne na Matunga trhovisku.



 


Fialove bulvy su kvety bananovnika. Pod nimi su stonky bananovnika. Tie male zelene plody sa volaju Ambadi. Maju kyslu chut a pridavaju sa do jedla Kandamula.




Vedla zazvoru je kurkumovy koren.

 

Zlava v hornom rade je: baby baklazan, podlhovasty baklazan, karela, ridge gourd a baby fialovy baklazan. To malicke vedla cervenej repy sa vola Katol alebo Kanthil a je to horke ako karela.






Water chestnut.



 

Tie dlhe su Drumsticks -Moringa olejodarna.

 
(Slovenske nazvy niektorych druhov nepoznam, tak budem musiet este pohladat neskor.)
A tak sa nasa navsteva v Mumbai skoncila, kufor je uz zbaleny a zajtra rano cestujeme zasa domov :)

7 komentárov:

  1. Miška, tá zelenina je neskutočnáááááááá, najmä ten baklažán, krása pozerať!!! :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne som si toto iste pomyslela, ta zelenina je neskutocna! o niektorych som teda naozaj este ani nepocula. musi byt uzasne mat k dispozicii taky priamy zdroj roznorodosti :-)

      Odstrániť
  2. perfektné a zaujimavé, vďaka Miška :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No tééééda čo ja všetko nepoznám. Miška Ďakujem za rozšírenie vedomostí:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Miska, vdaka za skvelu reportaz o oslavach ktore tu teraz prezivame!a tie tvoje recepty! Super! Vdaka tebe som znovu objavila caro pecenia aj tu u nas v indii! Som tiez zo slovenska a zijeme tu aj s rodinou viac ako rok. Velmi ma potesilo ze si tu lebo moje hladanie inych krajanov tu bolo neuspesne:(.ak budes mat chut a cas ozvi sa mi do mesta, ktore ma podla teba najhorsie znacenie.....:).944 555 1414. Zatial ahoj Andrea! A staatnu cestu domov!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj! Ciselko si ukladam a ozvem sa :) To si len 3 hodinky od nas!

      Odstrániť