pondelok 26. novembra 2012

Avarakkai Thoran

Mala som uz par tyzdnov doma jeden kokosovy orech a kedze som nejaku dobu musela varit bez kokosu, len tam tak sam v kute lezal. Vcera som sa rozhodla, ze ho rozbijem a na nieco uz pouzijem. A vo vnutri ma cakal zosuvereny "starcek". Duzina uz ani nedrzala na skrupine, len tak sama vypadla a vo vnutri nebola ziadna voda. Ale duzina bola stale dobra, pekne vonala a teda by bolo skoda ju vyhodit, ked je pouzitelna. 


1Avarakkai thoran 003


Preto som sa rozhodla pouzit ju spolu s fazulovymi strukmi, ktorym neviem prist na slovenske meno. V tamilskom jazyku sa im hovori avarakkai a v anglictine som ich nasla ako hyacinth beans. Mozno vam napovie obrazok.



1zelenina 001




Thoran je druh jedla, ktore nema ziadnu stavu, je to takzvane "stir fried". Vacsinou pozostava zo zeleniny, kokosu, horcicnych semienok, kari listockov a dalsich mletych korenin. S jedlami pod tymto nazvom sa stretnete hlavne na juhu Indie.



1Avarakkai thoran 020



CO POTREBUJETE:

16ks avarakkai
olej
3/4 lyzicky tmaveho horcicneho semienka
niekolko kari listkov
1/2 lyzicky cesnakovo-zazvorovej pasty (alebo cerstvy cesnak aj zazvor, nastruhane)
1 vacsia cervena cibula
1/4 lyzicky mletej kurkumy
1/2 lyzicky kasmirskeho chilli korenia
sol
hrst cerstvej nastruhanej kokosovej duziny




AKO POSTUPOVAT:

Struky umyjeme. Konce na vsetkych odkrojime a struky pokrajame na mensie kusky.

1Avarakkai thoran 006


V hrnci zohrejeme olej. Pridame horcicne semienko a pockame, kym praskne. Potom pridame kari listocky a nechame vypraskat. Dalej pridame cesnak a zazvor (alebo pastu) a chvilocku na miernom ohni poprazime.

1Avarakkai thoran 013


Pridame nadrobno nakrajanu cibulu a restujeme do makka.

1Avarakkai thoran 014


Pridame kurkumu a chilli korenie, premiesame.

1Avarakkai thoran 015


Ihned pridame nakrajane struky, osolime a asi 10-15 minut restujeme na miernom ohni. Hrniec nezakryvame a obcas premiesame.

1Avarakkai thoran 016


Ked su struky makke, pridame kokos a asi 2 minutky este restujeme. Obcas premiesame.

1Avarakkai thoran 019


Takymto sposobom si mozete upravit akekolvek druhy fazulovych strukov.

3 komentáre:

  1. toto by som veľmi rada ochutnala, kedže kokos ľúbim a tiež aj struky, krásny recept a zaujimavý :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Eraserhead
    Tá ryba patrí do čeľade Bramidae, ktorá má (podľa zdrojov 20-21 poddruhov)
    Tiež by som hľadal podľa latinského názvu.
    Napríklad: Atlantic pomfret = Brama brama = Pražma atlantická
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:087:0070:0108:SK:PDF

    OdpovedaťOdstrániť