pondelok 5. novembra 2012

Dokonalá Basmati

Zuzka sa ma na FB stránke spýtala ako uvariť ryžu tak, aby bola ako v reštaurácii. Toto je spôsob prípravy indickej Basmati ryže, ktorý vás nemôže sklamať.


Dokonala basmati




ČO POTREBUJETE:

(pomer musíte vždy dodržať)

2 hrnčeky suchej ryže
3 hrnčeky vody; izbovej teploty


Dokonala basmati



AKO POSTUPOVAŤ:

Ryžu dobre opláchneme pod tečúcou vodou, aby sme odstránili škrob. Musí vám z nej ísť celkom čistá voda. Premytú ryžu dáme do misky a zalejeme vodou tak, aby bola celkom ponorená. Necháme ju namočenú 15 minút. 

Kým je ryža namočená, dáme do hrnca vodu a privedieme ju k varu. Ryžu celkom scedíme a pridáme do vriacej vody. Počkáme, kým sa voda začne znova variť. Potom oheň celkom zmiernime a hrniec tesne uzavrieme. Varíme ju takto 5 minút.

Potom oheň vypneme a hrniec stále tesne uzavretý necháme stáť 15 minút. Ryža sa v ňom stále "varí", aj keď oheň sme vypli. Po 15 minútach hrniec otvoríme a skontrolujeme, či je ryža mäkká. Ak je ryža dobre uvarená, dáme ju do servírovacej misky, aby sa ďalej v hrnci už "nevarila". 

Dokonala basmati

28 komentárov:

  1. Moc děkuji za tento návod, tolikrát jsem se snažila vyrobit tuto dokonalou rýži bezúspěšně snad raději ani počítat nebudu...

    Zkusím hned zítra, díky!

    Marie R.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vdaka za postup na pripravu, doteraz mi nikdy tak fajn nevysla

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a este raz vdaka za vynikajuce recepty na tomto blogu,
      indicke jedla su caro pre chutove pohariky a su zdrave,
      pekny den Michaela

      Odstrániť
  3. Miska idem k Tebe po radu:-).Dnes som si kupila basamati,ale hnedu..mas skusenosti aj s nou? Ci jej treba trosku viac casu,co myslis? Alebo mas iny postup pri nej? Ak nie,budem robit podla tejto,uvidim,co to spravi..
    Mariana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hnedu basmati som nikdy nevarila. Raz som mala kupenu hnedu ryzu, ale obycajnu. Nemohla sa za ten svet uvarit do makka. Neviem ako to je s basmati, takze bohuzial neporadim. Ak skusis takto varit tu hnedu, daj vedite ako to dopadlo prosim ta.

      Odstrániť
  4. dam a skusim to podla tohoto receptu:) fotku ti ju poslem na fb...sama som zvedava:-)mam zajtra v plane..

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miska,chcem sa este spytat,....ked ju dame do vracej vody a varime 5 minut,vypneme a nechame hrniec zavrety este 15 minut.Ryza sa este vari,aj ked sme ohen vypli....no len u mna to asi platit nebude,ked mam indukciu....ked vypnem,je vypnute a hned chladne...ja ju asi necham varit po cely cas 15 minut...co povies?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marianne, varila som na indukcii takto ryzu u sestry. Vodu som dala na 9 normalne zovriet, potom ked som pridala ryzu, prepla som na 2 stupen a varila. A potom sme ju vypli ako je v recepte a nechali na tej plosinke, kde sa varila. Ona dosla na nej sama. Len ju potom hotovu nenechaj v hrnci, kde sa varila, lebo sa celkom rozvari a bude zla. Hned ako ma byt hotovo ju daj do misky. Samozrejme ju ale vyskusaj, ci uz je.

      Odstrániť
  6. no a fotka sa mi neda pridat,skusim este cez FB

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Odpovede
    1. Mne koment co si vlozila prisiel na mail, len tu ho automaticky asi vyspamovalo. Fotku som videla, perfektne :) Som rada, ze sa vydarila!

      Odstrániť
  8. Ahoj Miska,

    mojou trenerkou mi bola odporucana ryza Basmati pri redukcnej diete. No moje povolene mnozstvo je 80g. Tak sa chcem opytat kolko vody dat na uvedenu gramaz :-) Ked som ryzu presypala do hrnceka tak to 1/4, mam potom dat 1 cely hrncek vody? :-) Dakujem za radu

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Výborný recept, Ďakujem a prajem všetko Vám dobré :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ryža podľa vášho receptu sa mi podarila naozaj super, nerozvarila sa ani sa nepripálila. Stačilo mi ju variť 5 minút a potom nechať už len 10 minút dôjsť. Paráda :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Možu sa zeptat pro kolik osob su dva hrnečky? Pro dva je to asi moc,ne?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U mna je mierka 2 hrnceky pre 4 ludi, co jedia normalne ludske porcie :) Cize ak je niekto vacsi jedak, tak asi 1 a pol hrnceka pre 2 osoby. Inak staci 1 hrncek pre dvoch.

      Odstrániť
  12. A žádné další koění ani sôl tam nepatří?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie nepatri. Osolit si mozete, ale indovia ryzu nesolia z toho dovodu, ze kari, ktore sa s ryzou podavaju su vzdy dostatocne dochutene.

      Odstrániť