streda 25. júla 2012

Aloo Posto

Recept pochadza z Bengalska. Tesila som sa, ze dnes uvarim nieco nove, ale ked som recept zacala viac studovat, zistila som, ze nieco podobne som uz varila podla jednej azijskej kucharskej knihy, kde sa jednoducho nazyval Zemiaky s bielym makom. Posto v preklade znamena biely mak. Recept vsak vkladam, pretoze postup sa trocha lisi a aj kvoli tomu, aby som konkretne ukazala ako sa pouziva typicka bengalska zmes semien Panch Phoron.


aloo posto 028




CO POTREBUJETE:

4 stredne velke zemiaky; osupat a pokrajat na rovnako velke kocky mensej velkosti
olej
1 plna lyzicka Panch Phoron
sol
4 lyzice bieleho maku
1/4 lyzicky horcicneho semienka
3 struciky cesnaku
1 susena cervena kasmirska chilli papricka
1/4 lyzicky kurkumy
voda podla potreby



aloo posto 023




AKO POSTUPOVAT:

Do misky dame biely mak a 1/4 lyzicky horcicneho semienka. Zalejem troskou horucej (vriacej) vody a nechame postat 10 minut. Potom mak s horcicnym semienkom, cesnakom a chilli paprickou rozmixujeme na pastu. Pocas mixovania po trosickach pridavame vodu tak, aby sme dostali kasovitu pastu.

1

2



Do hrnca dame zohriat asi 2 lyzice oleja (najlepsie horcicneho - mustard oil). Do oleja pridame zmes semien Panch Phoron a na silnom ohni ich nechame prasknut a rozvinut vonu. Pridame nakrajane zemiaky a na silnom ohni poprazime asi 2 minuty. Premiesavame obcas, aby sa opiekli rovnomerne.

Ked zemiaky zacinaju troska hnednut pridame makovu pastu a kurkumu. Premiesame a podlejeme trochou vody, osolime a hrniec zakryjeme. Zemiaky nechame varit na miernom ohni do makka. Nesmie v nich zostat tekutina, takze vody pridavajte radsej castejsie po trokach nez naraz a vela.

3



Mozeme podavat s dusenou ryzou alebo plackami.

1 komentár:

  1. Miška, vieš ako rada by som ochutnala, všetko to, čo pripravuješ :-)...perfektné!

    OdpovedaťOdstrániť