nedeľa 23. marca 2014

Nakladana cervena paprika

Dostala som chut na nakladanu kapiu, aku kedysi mama robievala. No nie zavarenu. Len tak do chladnicky pohar, dva, co sa za chvilu zje, tak ako si pravidelne nakladam aj cviklu. Nasla som jeden dobre vyzerajuci recept a skusila ho len z troch paprik. A bola to rana do cierneho. Chuti presne ako ta mamina, takze urcite bude repete. Uvediem rozpis na tie tri kusy paprik, co je naozaj len taka ochutnavkova davka. Pre vacsie mnozstvo si pozrite link, ktory som vyssie prelinkovala.



Nakladana kapia


CO POTREBUJETE:

3ks velkych masitych cervenych paprik

nalev:
1 lyzicka citronovej stavy
100ml octu (pouzila som chilli vinigar, nie vinny)
50ml oleja (pouzila som slnecnicovy, nie olivovy)
ja som pridala aj 50ml vody
2 struciky cesnaku
sol (dala som od oka)



AKO POSTUPOVAT:

Papriky mozete upiect bud vcelku alebo si ich nakrajat. V povodnom recepte sa pisu dve moznosti. Bud ich budete piect na horaku, na sporaku, alebo v rure. Ja som zvolila ruru. Vyhriala som ju na 200st. a prepla na gril. Nakrajane papriky, ktore som ulozila v jednej vrstve supou nadol som dala na najvyssiu mriezku v rure. Grilovala som papriky 10 minut. Potom som ich obratila a dala pod gril supou nahor. Stacilo uz len 5 minut a supka zacala cernat. 

Kym sa papriky grilovali, pripravila som si nalev. Vsetky suroviny na nalev som dala do kastrolika a priviedla k varu. Ohen som zmiernila a minutku povarila. 

Papriky som vytiahla a zakryla cistou kuchynskou utierkou na 10 minut. Potom som z nich supku stiahla. Papriky som vlozila do sterilizovaneho pohara. Zaliala som ich horucim nalevom, pohar ihned uzavrela a otocila vieckom nadol. Nechala som ho v tejto polohe vychladnut. Vychladnute papriky som uskladnila v chladnicke. Nechala som ich v naleve dva dni, az potom som ochutnala.

01

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára