utorok, 31. januára 2012

Pita

Pita je chlebova placka, ktora sa pripravuje prevazne na Blizkom vychode, na Balkane, v Grecku, ci Turecku. Je vhodna ako priloha k Hummusu, Baba Ghanoush, mozete ho naplnit Kebabmi, Gyrosom, Falafelom, pridat k tomu Tzatziki alebo Uhorkovu raitu alebo zbytky placky pouzit do salatu Fattoush...


Pita




CO POTREBUJETE (na 4ks):

225g hladkej muky (pouzila soom Maida)
1/2 lyzicky soli
1 lyzicka suseneho drozdia
1 lyzica olivoveho oleja
130ml teplej vody
muka na podsypanie


Pita




AKO POSTUPOVAT:

Do maleho hrnceka dame drozdie a zalejeme ho troskou teplej vody (nie horucej!). Nechame ho 10 minut na teplom mieste bez prievanu napucat.

Pita



Do vacsej misky dame muku a sol, premiesame...

Pita



... do stredu muky urobime jamku, do ktorej nalejeme napucane drozdie. Pridame teplu vodu....

Pita



... a lyzicu olivoveho oleja.

Pita



Vymiesime cesto. Ulozime ho na teple miesto bez prievanu na 1 a pol hodiny, aby nakyslo.

Pita



Takto vyzera po 1 a pol hodine. Podsypeme ho troska mukou a rukou premiesime. Cesto sa nesmie lepit na ruku. Preto po troskach podsypajte mukou, ak sa stale lepi a dobre mieste, aj 10 minut. Cesto vsak nesmie zostat tuhe, musi byt makke a vlacne.

Pita



Znova ho ulozte do misky a dajte kysnut na pol hodiny.

Pita



Po polhodine vyzera takto.

Pita



Cesto rodelime na 4 rovnake casti. Kazdu troska v rukach premiesime, uz nepodsypame.

Pita



Ruru dame vyhriat na 230st.

Postupne pracujeme s kazdou plackou zvlast. Vezmeme 1 cast z rozdeleneho cesta. Uz nemiesime. Pracovnu plochu posypeme mukou a cesto na nu polozime. Zlahka ho vyvalkame na hrubku 1/2cm. Nechame ho chvilku podkysnut, kym sa rura vyhrieva.

Pita



Ked je rura vyhriata, vlozime do nej plech na ktorom budeme piect na 5 minut. Potom ho vyberieme, ulozime nan vyvalkane cesto a vlozime do piecky. Ihned si vyvalkame dalsiu placku, aby stihla podkysnut.

Ked sa zacne chlebova placka nadvihat, pockame este asi 1-2 minuty a obratime ju.

Pita



Pecieme dalsie 2 minutky.

Pita



Placky sa nepecu do hneda, musia zostat makke, nie chrumkave.



Pita




Spravne upecena pita vam vytvori vnutri "kapsicku".

10 komentárov:

  1. supeeer, pitu doma milujeme, uz oddnes ziaden Hypermarket, uz len nase vlastne, dakujeme

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je za co dakovat, nech sa vam vydari!! :)

      Odstrániť
  2. tak už to máme za sebou :-) včera som ho robila a k nemu šošovicovú nátierku . mal veľký úspech, odteraz na kupovaný ani nepomyslím!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. moja dcerka neznasa korky, ked som tento chlieb skusila prvykrat, tak som ho urobila moc tenky a trocha mi stvrdol, ale chutovo bol skvely, no druhy pokus sa vydaril a vznikli jemne makke placky s kapsickou vovnutri, teraz to papa lebo na tom nie je korka a co je dalsie velke plus, kedze ma len 3 roky, ze kym som jej cokolvek natrela na chlebik, tak to nevedela poriadne drzat, pripadne to koncilo na nej alebo na zemi, teraz len roztrhnem placku a dovnutra jej natriem natierku a ona sa ani nezababre a aj poslusne papa :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Miska! musim pochvalit recept! uplne uzasny, najlepsia pita aku som robila a to som ich uz skusila par… ja som cesto nechala vymiesit v pekarnicke, takze rucne miesenie odpadlo. Moje hladanie na spravny pita chlebik skoncilo ;o) uz som ho nasla! Maja

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Majka, sa tesim, ze recept sa ti hodil a pita sa vydarila :) Vdaka, pozdravujem :)

      Odstrániť