utorok 6. septembra 2011

Aloo Matar (zemiaky s hrachom)/ Potatoes with green peas




ČO POTREBUJETE:

6 stredné veľkých zemiakov
200ml mrazeného hrášku

2 lyžice ghí (alebo oleja)
4-6 strúčikov cesnaku
1 lyžička čerstvého strúhaného zázvoru
1 lyžička rímskej rasce
1/2 lyžičky mletej kurkumy

1 veľká červená cibuľa
1 malá paradajka

soľ
1/2 lyžičky kašmírskeho čili korenia
1/2 lyžičky mletého koriandru

200ml vody
1 plochá lyžička garam masala
hrsť čerstvej koriandrovej vňate





AKO POSTUPOVAŤ:

V hlbokej panvici zohrejem ghí, oheň zmiernime a pridáme rímsku rascu, ktorú necháme prasknúť. Potom pridáme kurkumu a zamiešame. Pridáme nastrúhaný zázvor a nadrobno nakrájaný cesnak a 2 minúty restujeme. Pridáme nadrobno nakrájanú cibuľu a restujeme kým cibuľa trocha nezhnedne, asi 10-15 minút. Treba ju často premiešať. Pridáme nadrobno nakrájanú paradajku, mletý koriander a kašmírske čili korenie a poriadne premiešame. Panvicu zakryjeme, na miernom ohni cibuľu a paradajku dusíme 5 minút. 



Potom pridáme ošúpané, nakrájané zemiaky, rozmrazený hrášok, soľ a 200ml vody. Vodu privedieme k varu, oheň zmiernime, panvicu zakryjeme a zemiaky s hráškom varíme asi 20 minút, domäkka. Pridáme garam masala, nasekanú koriandrovú vňať, poriadne premiešame, prehrejeme a odstavíme z ohňa. Panvicu prikryjeme a aloo matar necháme odpočívať 10 minút.



Podávame s plackami Čapati


🥔 🥔 🥔


A ak vám zmes zostane, môžete ju jednoducho použiť na náplň do sendvičov. V Indii to nie je nič nové ani zvláštne. Sendvič naplnený zemiakmi je pouličná klasika hlavne v Mumbai. Ja som len pridala plátok syra a hotový sendvič som potrela maslom.


Aloo matar sendvic

12 komentárov:

  1. toto si určite ukuchtím. Priznám sa, že som nikdy nejedla koriandrovú vňať. môžem ju nahradiť petžlenom?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vela ludi koriandrovu vnat nelubi, ma dost vyraznu chut aj vonu. Mna tiez velmi neoslovila, ked som ju prvykrat ochutnala, podla mna si na nu treba zvyknut. Teraz ju pozuivam velmi casto a najlepsie je pesto z nej. Ak sa u vas tazko zhana, kludne nahrad petrzlenovou, ale ak mozes zohnat, vyskusaj to s nou.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Noo, mne koriander tiez nechutil vobec, ale teraz som uplny "zavislak", strasne mam rada jeho chut a niektore jedla bez neho ani nie su to prave orechove... a toto jedlo vyzera byt super chutne, v poslednej dobe ani nie som velmi "maskova", takze je to presne podla mojej chute, mnaaaam!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. vyzerá to veľmi chutne, Miška, a tak exoticky, snáď sa mi podarí zohnať všetky suroviny a urobiť si takto Indiu na chvíľku doma :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vsetci u nas koriander miluju. Mali sme ho na zahrade, teraz uz ide do semena. Trhali sme cele vnate a chrumali sme ich vratane stoniek. Koriander musi byt! Je to super jednoduchy a zdravy receptik, ktory urcite vyskusam.
    L.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vyborny recept, ziadne komplikovane postupy, jedlo sa urobilo takmer samo. Manzel to ma rad od maminky, ktora je 'jain' (bez cibule, bez cesnaku) a jedol to s chlebom a chutilo mu. Mne sa postavili vlasy dupkom, lebo chcem, aby schudol, ale hlavne, ze bolo brucho plne a bol pokoj v dome:) Urcite to este budem robit. KatarinaK

    OdpovedaťOdstrániť
  7. musim vam podekovat za skvele recepty. Tento blog jsem objevila teprve nedavno, ale urcite se ze me stane pravidelny navstevnik. Vyrazne jsem omezila konzumaci masa a tohle je pro me skvely zdroj vegetarianskych receptu.

    OdpovedaťOdstrániť